Podcast
Hvem lytter?
En af mine første sætninger, når jeg underviser i podcast er:
I behøver kun én lytter.
En effektiv podcast kræver ikke nødvendigvis store lyttertal, ligesom I ikke behøver producere et uendeligt antal episoder.
Alt afhænger af målet med podcasten.
Herefter er koncept og tilrettelæggelse nøglerne til at ramme rigtigt.
Effekt
I skal således være klar over, hvordan en podcast kan forløse et strategisk behov.
Er jeres vigtigste interessent en minister, skræddersyes podcasten til netop den ene person og den situation, det salgsøjeblik, hvor I putter podcasten i lommen på vedkommende.
Det handler om at være præcis med sit mål, så mediets unikke kvaliteter faktisk flytter noget.
Distribution
En skarp sætning kan pilles ud til Twitter.
Et højdepunkt klippes ud på video og engagerer samtaler på tværs af medier.
At versionere en podcast giver mulighed for at tiltrække lyttere, der sidder og ser reels, læser LinkedIn-opslag.
Pointen er, at podcasten støtter jeres kommunikation på tværs af medier.